FAQ-Vanliga frågor

Oavsett om du köper utemöbler från Brafab i butik eller online, kan du känna dig trygg i att där alltid finns en återförsäljare som kan hjälpa dig innan, under och efter ditt köp. Och att du med utemöbler från Brafab får genomarbetade möbler med säker konstruktion, smakfull design och pålitliga material.

 

Vad innebär en gul lagerstatus-symbol?

Skärmavbild 2021-04-13 kl. 13.55.29.png
Efterfrågan av utemöbler är just nu stor, så om du har produkter i din varukorg med ovan symbol har de för tillfället förlängd leveranstid. Det innebär att produkten är tillfälligt slut på Brafabs lager men kan såklart finnas hos våra återförsäljare.

 

Hur vet jag när produkt med gul lagerstatus-symbol finns i Brafabs lager?

För att få info om när produkten åter finns i Brafabs lager – klicka på den gula symbolen vid produkten.

 

Har du produkter i din varukorg med olika lagerstatus?

Då sker leverans av de produkter som finns i lager inom 10 arbetsdagar och leverans av de produkter som inte finns i lager sker inom 10 dagar efter att de inkommit till Brafabs lager. Observera att om du har produkter i din varukorg med olika lagerstatus, blir du debiterad en fraktavgift per leverans.

 

Hur går ett köp till på brafab.se?

När du handlar på brafab.se är det via en återförsäljare som du väljer när du kommer till varukorgen, genom att söka på ort eller butiksnamn. Efter att du valt återförsäljare att handla av, kommer du vidare till kassan för att slutföra ditt köp.

 

Kan vi köpa möbler direkt från Brafab?

Du kan köpa Brafabs produkter på www.brafab.se, köpet görs via en återförsäljare som du själv väljer i kassan.

 

Hur hittar jag en återförsäljare?

Under fliken ”Hitta återförsäljare” skriver du in en ort du vill se återförsäljare på, och får då fram de återförsäljare som finns i närheten.

 

Hur vet jag vad återförsäljaren har i lager?

För att få reda på återförsäljares lagersaldo, ta kontakt med vald återförsäljare.

 

Vad är leveranstiden?

Vid köp på www.brafab.se, är målet att varan/varorna ska levereras inom 10 arbetsdagar. Läs gärna våra köpvillkor. Tänk gärna på att flera produkter finns hos våra återförsäljare för avhämtning samma dag.

 

Kan man få hemleverans?

Om du önskar hemleverans, kostar en möbelleverans 799 kr och en möbelskyddsleverans 149 kr. Läs gärna våra köpvillkor.

 

Vilken transportör använder Brafab för hemleveranser till konsumenter?

Brafab använder sig utav DSV och Postnord för hemleveranser.

 

Vad kostar det att returnera en vara och hur gör jag för att returnera?

Vid köp på www.brafab.se, betalar du för eventuella fraktkostnader i samband med returen av varan. Det är 14 dagars ångerrätt från den dag då du mottagit varan. Ångrar du ditt köp ska du kontakta återförsäljaren innan ångerfristen löpt ut. Varan ska vara i oanvänt skick nedpackad i dess originalförpackning. Vid retur ska varan vara omonterad. Varan skall returneras till återförsäljarens butik. Läs gärna våra köpvillkor.

 

Har ni reservdelar?

Vår ambition är att du ska vara nöjd och kunna njuta av dina utemöbler från Brafab under en lång tid. Vi vet samtidigt att ting kan gå sönder eller förslitas och då vill vi erbjuda reservdelar, så att du på ett enkelt sätt kan laga och fixa. Så att du kan fortsätta vara nöjd och njuta av dina utemöbler från Brafab. Vi har reservdelar till merparten av Brafabs möbler.
Här kan du handla våra vanligaste reservdelar: www.brafab.se/webb/reservdelar
Hittar du inte den reservdel du söker eller behöver hjälp, vänligen kontakta din återförsäljare.

 

Hur gör jag om jag behöver ett mått på en vara?

De vanligaste måtten på produkter finns på www.brafab.se. Önskar du övriga mått, kontakta en av våra återförsäljare för mer information.

 

Vilka dynor passar till vilka stolar?

Det står mått på dynor på www.brafab.se. Mät stolens sits och ryggstöd för att jämföra med dynans storlek. Har du inte tillgång till stolen så kontakta en av våra återförsäljare för att få hjälp med måtten.