FAQ-Vanliga frågor

När du köper utemöbler från Brafab hos en av våra återförsäljare kan du känna dig trygg i att där alltid finns en återförsäljare som kan hjälpa dig innan, under och efter ditt köp. Och med utemöbler från Brafab får du genomarbetade möbler med säker konstruktion, smakfull design och pålitliga material.

 

Vad innebär en gul lagerstatus-symbol?

Skärmavbild 2021-04-13 kl. 13.55.29.png
Efterfrågan av utemöbler är just nu stor, så om du har produkter i din varukorg med ovan symbol har de för tillfället förlängd leveranstid. Det innebär att produkten är tillfälligt slut på Brafabs lager men kan såklart finnas hos våra återförsäljare.

 

Hur vet jag när produkt med gul lagerstatus-symbol finns i Brafabs lager?

För att få info om när produkten åter finns i Brafabs lager – klicka på den gula symbolen vid produkten.

 

Hur går ett köp till på brafab.se?

Det går inte att handla på brafab.se utan vi hänvisar till våra återförsäljare.

 

Kan vi köpa möbler direkt från Brafab?

Köp görs via en Brafab-återförsäljare.

 

Hur hittar jag en återförsäljare?

Under fliken ”Hitta återförsäljare” skriver du in en ort du vill se återförsäljare på, och får då fram de återförsäljare som finns i närheten.

 

Hur vet jag vad återförsäljaren har i lager?

För att få reda på återförsäljares lagersaldo, ta kontakt med vald återförsäljare.

 

Vad är leveranstiden?

Med hjälp av färg-pluttarna på produkterna på brafab.se kan du se om Brafab har produkten i lager, om den är på väg in på vårt lager eller om det inte finns någon order på den produkten för tillfället. Våra återförsäljare lagerlägger även många av våra produkter så kontakta någon av våra återförsäljare för se om det finns möjlighet för avhämtning samma dag.

 

Kan man få hemleverans?

Kontakta en Brafab-återförsäljare för att diskutera möjligheten för hemleverans. 

 

Går det att returnera en vara och hur gör jag för att returnera?

Ångrar du ditt köp ska du kontakta återförsäljaren innan ångerfristen löpt ut. Generellt gäller att varan ska vara i oanvänt skick nedpackad i dess originalförpackning. Vid retur ska varan vara omonterad. Varan skall returneras till återförsäljarens butik. 

 

Har ni reservdelar?

Vår ambition är att du ska vara nöjd och kunna njuta av dina utemöbler från Brafab under en lång tid. Vi vet samtidigt att ting kan gå sönder eller förslitas och då vill vi erbjuda reservdelar, så att du på ett enkelt sätt kan laga och fixa. Så att du kan fortsätta vara nöjd och njuta av dina utemöbler från Brafab. Vi har reservdelar till merparten av Brafabs möbler.
Här kan du se våra vanligaste reservdelar: www.brafab.se/webb/reservdelar
Kontakta din återförsäljare för att beställa eller om du inte hittar den reservdel du söker.

 

Hur gör jag om jag behöver ett mått på en vara?

De vanligaste måtten på produkter finns på www.brafab.se. Önskar du övriga mått, kontakta en av våra återförsäljare för mer information.

 

Vilka dynor passar till vilka stolar?

Det står mått på dynor på www.brafab.se. Mät stolens sits och ryggstöd för att jämföra med dynans storlek. Har du inte tillgång till stolen så kontakta en av våra återförsäljare för att få hjälp med måtten.